Lyxar till det

En av mina absolut finaste vänner Tina har varit här ikväll och myst med mig, vi slötittade på hockeyn (grattis Brynäs, ni var ruskigt duktiga och förtjänade vinsten men nästa år är det Luleå som vinner!) men allra mest pladdrade vi på om allt möjligt i livet, underbart.

På måndag fyller jag år och tänkte göra lite LCHF-fika men även vanlig tårta och kakor, en idé har gått upp för mig att man borde kunna göra en sockerfri frosting att toppa kladdkakan med så ikväll blev det ett första experiment, måtten är ungefärliga men det här är på ett hum vad som skulle behövas till en stor sats:

LCHF-frosting

60 g smör
100 g philadelphiaost
3 msk kakao
ca 1 dl sockerersättning

Mixa i matberedaren eller mosa ihop med gaffel, smeta på kakan. Servera med grädde och hallon.

Vi gjorde bara en tredjedel så mycket men åt det tillsammans med en LCHF-chokladboll, vispad grädde och drack te till. Galet gott! Menar inte bara lite gott, utan riktigt, riktigt gott! Ska bli spännande att se om de sockerätande gästerna tycker likadant på måndag.

Torsdag - hittills bästa och lyxigaste dagen den här veckan!



Kommentarer
Namn: Caroline

Finns en bok som heter "baka med lchf" som Mariann Andersson har skrivit, där finns massa "vanligt" fika fast LCHF varianter, hur goda som helst! Litet tips bara :)

2012-04-22 @ 14:53:33
Namn: Sofia - mitt liv med LCHF

Tack så jättemycket för tipset :D

2012-04-22 @ 20:00:55
Blogg/hemsida: http://sofiaslivsstil.blogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback