Galet god LCHF-kladdkaka

Sitter på jobbet, har några minuters lunch kvar, ville bara dela med mig av receptet på den här enormt goda LCHF-kladdkakan jag gjorde igår, smakar väldigt likt vanlig kladdkaka, det tycker till och med min sambo som inte ens äter LCHF.

LCHF-kladdkaka

50 g smör
50 g 70% choklad (eller högre)
1 dl mandelmjöl (mixade skållad mandel i matberedaren)
2 ägg
0,75 dl stevia (eller motsvarande sockerersättning)
1 matsked kakao
(vaniljpulver)

Sätt ugnen på 200 grader. Smält smör och choklad på låg värme, rör ihop till en smet. Vispa äggen och stevian med elvisp ett tag. Häll i chokladblandningen och vänd ner mandelmjöl blandat med kakao. Rör om. Häll upp i form och grädda i 5-10 minuter, kakan ska vara kladdig. Låt svalna och servera med lättvispad grädde.

OBS! Det är lätt att äta ihjäl sig av den här, haha.




Kommentarer
Namn: Matilda

Gud va gott de ska jag prova göra! :) Ja de var Friday jeans jag hade också haha :) men bara en liten förvarning är att dom kan gå ut sig ganska mycket (eller de gjorde iaf mina) har ett par 44:or men dom går ut sig så fort jag har dom ett tag så de fick bli shorts istället som jag pimpade med nitar :) Men om du då använder dom när du har strl 40 ex så borde de ju inte vara något problem :)



Ha en fin helg! Kram

2012-03-30 @ 20:35:25
Blogg/hemsida: http://cottonfields.blogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback