Förvirring

Det är konstigt att planera en begravning. Vilken kista? Vilken gravsten? Hur ska det se ut? Vilken musik? Ska man ha röda eller vita handrosor? Vilka får komma på minnesstunden? Fika eller smörgåstårta? Ska man ha ett unikt inslag eller hålla en standardbegravning?
 
Så otroligt många svåra frågor i ett scenario som känns alltmer ofattbart. Det känns som att det är lite mer overkligt för varje dag som går. Lite konstigare, lite skummare. Lite mer förvirrat, lite mer ledsamt. Drömmer drömmar om mamma, både bra och dåliga. Jag börjar på något sätt tappa kontrollen över vissa saker. Glömmer sådant folk sagt, vet inte själv vad jag svarar och tappar bort mig mitt i meningar. Vet varken vad jag ska säga eller vad jag sagt.
 
Vi får låta tiden gå, det blir kanske bättre... någongång...
 
 
 
 
Kommentarer
Namn: Idah

Får så himla ont i hjärtat och magen av att läsa vad du måste gå igenom .. Så fruktansvärt.. Man bara önskar att det fanns något som kunde göra det lite lättare.. Många kramar!!

Svar: Tack så mycket för omtanken, det är människorna omkring en som gör att man tar sig igenom det. Genom att bara finnas där.
Kramar
Sofia Koistinen Edlund

2012-06-25 @ 23:08:52
Blogg/hemsida: http://IdahPerman.blogg.se
Namn: Sara Dorsch

Sofia gumman vad du är duktig. Jag kan inte ens föreställa mig hur tufft du har det. Jag tänker på dig hela tiden! Stora kramar från mig.

Svar: Tack älskling! Kramar tillbaka!
Sofia Koistinen Edlund

2012-06-26 @ 14:48:14
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback