Tränings- och kostutmaning

Först lite bakgrundsfakta... Man kan säga att jag gått bananas på carbs den senaste tiden, har rubbat min kropp fullständigt ur balans och känner mig som en vätskefylld svullen ballong för tillfället. Har plussat över sex kilo på bara någon månad. Vi är några stycken på jobbet (och några utanför) som pratat om att komma igång med träning och göra någon slags kostomställning, så nu har vi äntligen gjort slag i saken.
 
En fyraveckorsutmaning från 13/8-10/9 som innebär fem träningspass/vecka uppdelat enligt följande:
 
2 x kondition
3 x styrka
 
eller
 
3 x kondition
2 x styrka
 
Vi har mätt och tagit bilder före, och efter utmaningens slut kommer det delas ut två priser (presentkort på Life). Ett till den som har störst skillnad på bilderna före och efter och ett till den som gått upp/ner mest i centimeter.
 
Alla deltagare lägger 50 kronor var och de går till presentkorten.

Jag kör naturligtvis på LCHF och det ska bli SÅ skönt att komma igång med träningen och fokusera på kosten igen. Jag är ju dessutom hur tjurskallig som helst och vägrar förlora så nu kör vi stenhårt! Hoppas på påhejning :)
 
Mina mått och vikt:
 
Vikt: 84,9 kg
Midja: 93,5 cm
Lår höger: 65 cm
Lår vänster: 64,5 cm
Stuss: 109 cm
Knä höger: 40,5 cm
Knä vänster: 40,5 cm
Flank: 107,5 cm
 
Mätning och vägning sker varje måndag, så håll tillgodo :)
 
Kramar!
 
 
 
 
Kommentarer
Namn: Sabina

Tvekar inte en sekund vem som kommer vinna ;-) Kör hårt! Många peppkramar!

Svar: Tack Sabina! :)
Sofia Koistinen Edlund

2012-08-15 @ 08:47:09
Blogg/hemsida: http://sabinabjork.blogg.se
Namn: Anonym

Vilken kul grej! Hejjja dig! Du kommer rocka (bort fettet ;D)
Jag har också kommit lite från banan men försöker promenera så ofta jag kan och hålla mig till LCHF:n.

Lycka till och massa kramar!

2012-08-17 @ 18:46:09
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback