Supergoda LCHF-plättar

När min syster var här gjorde vi LCHF-plättar som var otroligt lika originalplättar gjorda på vetemjöl, både till smak och konsistens. Ska ni äta något gott (och mättande) så ska ni äta de här!!! Receptet är lånat från den här bloggen.

LCHF-plättar

För två personer

1 ägg
1 msk fiberhusk
1 dl vispgrädde
1 dl mjölk
10 gram smält smör
1 krm salt
(Äkta vaniljpulver)

Låt fiberhusken dra i det rörda ägget. Rör med gaffel i smeten så grädden blandar sig utan att det blir klumpar. Stek på mellanvärme. Servera med LCHF-sylt och lättvispad grädde.

LCHF-sylt

Bär efter tycke och smak
Vatten
Sötningsmedel ex. stevia

Lägg bär i en kastrull, späd med vatten och koka upp. Rör sönder de kokta bären, reducera ner vätskan, ta av värmen och rör ner så mycket sötningsmedel du tycker behövs. Ställ på kylning och servera sedan.


Kommentarer
Namn: beciell

USA Iphoneskal i vintagestil säljes! Kenza style :) SKITSNYGGA och ett riktigt bra pris: http://beciell.blogg.se/2012/march/saljes-vintagestyle-usa-uk-iphoneskal-for.html

2012-03-13 @ 22:27:59
Blogg/hemsida: http://beciell.blogg.se/
Namn: Tiny

Jag förstår inte hur det kan bli plättar med så lite bindemedel jag är imponerad. Verkar smaskigt! :)

2012-03-13 @ 23:03:49
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback