Burn X4

Det är många som frågat och undrat hur det gått med Burn X4, tänkte summera och utvärdera lite.

Såhär säger tillverkaren (urdrag Svenskt Kosttillskott) om Burn X4:
  • Viktnedgång, dämpad aptit och hunger
  • Prestationshöjande
  • Hjälper till att upprätthålla fungerande fettmetabolism
  • Normala blodsockernivåer, vilket är viktigt för att hålla sockersuget i schack

BURN X4 är en formula med högvärdigt grönt té innehållande EGCG samt Sveriges första tillskott med Oolong té som det bedrivits massvis med forskning på inom fettförbränning. BURN X4 innehåller även taraxacum officinale med rikligt med antioxidanter och som traditionellt använts för att driva ut vätska under huden, samt högvärdigt capsaicin som ger en upplevd hetta.

För att du ska kunna hålla dina energinivåer uppe, trots ett kaloriunderskott, så innehåller nya BURN X4 förutom synefrin även rent koffein anhydro. När ditt mål är viktnedgång och fettförbränning så har koffein en rad positiva effekter såsom ökad vakenhet.

Fettförbränning och viktnedgång är väldigt komplext och påverkas av en mängd olika faktorer. Vid utvecklingen av BURN X4 har vi tagit alla aspekter i beaktande och därför inkluderat krom och kolin i formulan. Kolin bidrar bl.a. till normal fettmetabolism och krom är viktigt för upprätthållandet av normala blodsockernivåer.


Det här tycker jag:

Har ätit det i ungefär tre veckor nu, och ja, jag tycker att det fungerar på många sätt. Det man ska ha i åtanke är att jag äter LCHF och att det på många sätt fungerar på samma sätt (bibehåller blodsockernivån, dämpar hunger, ökar förbränning), men jag vill ändå att ni ska få veta hur jag känner och tycker.

Rekommendationerna är tre kapslar två gånger dagligen. Jag har ätit tre kapslar en gång om dagen när jag inte tränat och tre kapslar två gånger dagligen de dagar jag tränat. Främst för att jag vill kunna sova på kvällen, det går inte om man fyller på med så mycket koffein och inte gör av med energin det ger. När jag tränat har jag ju jobbat bort en del energi och då har jag inga problem alls att sova.

Pigghet/prestation: Om jag glömmer att ta dem en morgon så blir jag dödstrött (som innan jag började med dem), koffeinet i dem sparkar verkligen igång en på morgonen, det är en jävulskt skön känsla! Gillar man inte kaffe men behöver en kick, då ska man köpa dessa. Även under träning gör koffeinet stor skillnad, brukar ta dem ca. 20 minuter innan träning i samband med ett litet mellanmål. Ibland brukar bara tanken av att gå på gymmet tära när man har jobbat en hel dag, men med de här VILL jag träna och jag orkar mycket mer. Det är också sjukt bra om man äter LCHF, för man vill ju gärna ha en extra kick inför träning men man vill inte höja blodsockret. Svaret? Burn X4!

Dämpad aptit/hunger: Definitivt en post som fungerar, märker stor skillnad. I början tyckte jag det var läskigt för jag äter ändå rätt mycket mat till lunch annars. Med dessa behöver jag inte alls äta lika mycket, vilket jag är glad för. Dels för att jag får en känsla för hur det känns att vara mätt och dels för att jag lär mig känna efter själv. Minuspoäng var det den dagen då jag inte fick i mig något till lunch pga mättnadskänslan och energin var helt slut runt 16-17 tiden på kvällen, jag var svimfärdig. Nu försöker jag hela tiden att få i mig iallafall lite till lunch, och då står jag mig till middagen klockan 19 på kvällen. De ger en känsla av "proppmätthet", och det är svårt att äta då, det vet jag, men jag tror ändå att det är viktigt att få i sig någonting till lunch.

Svettningar/vallningar:
Inte märkt något av detta, men är inte en person som svettas så mycket i vanliga fall heller. Dricker ju även kaffe så är rätt van vid koffein redan, kan tänka mig att man kan bli lite skakig annars.

Fettförbränning/ökad fettmetabolism: Eftersom jag börjat med dessa samtidigt som träning och viktminskning så kan jag tyvärr inte svara på om de fungerar inom detta område eller inte. Däremot så har jag ju verkligen gått ner i vikt (-5,6 på fyra veckor), så jag tror det är en blandning av alla saker samtidigt. Jag vill tro att de funkar, och hoppas ju på det såklart.

Slutsats: Ett bra prestationshöjande piller som snabbt ger energi, hög mättnadskänsla och som verkligen fungerar. Jag tror inte på mirakel med sånt här, tror till exempel inte att man skulle tappa massor med vikt om man bara åt dessa och inte gjorde en seriös kostomställning/livsstilsförändring (gäller de som är socker- och matberoende och överviktiga som mig), men det är möjligt att de ger en kick och är en hjälp på vägen. För normalviktiga personer är de säkert en bra dörröppnare för att gå ner de där sista kilona. Jag kommer absolut fortsätta med dessa, de har till 100% motsvarat mina förväntningar!

Kommentarer
Namn: Carro

Du och Tobias kan ju starta någon förening ihop. Hela skåpet är fullt av liknande burkar och helvete vilken plats dom tar. Tyvärr gör dom mig arg i sinnet. Jag tror inte att sådant där är hälsosamt. Speciellt inte om man blir svimfärdig, eller jag citerar tobias "Jag kände att jag bara ville slå igenom en vägg fan, så taggad blir jag". - Jaha, det låter sunt det... Du vet väl om att du inte behöver göra alla dessa saker när du tränar? Så länge du förbränner mer än du intar så kommer du att gå ned i vikt. Man ska inte vara svimfärdig Koist och för guds skull - bli inte besatt av vikthetsen, du är för bra för det. Puss

2012-03-09 @ 23:16:45
Namn: Sofia

Hej gullis! Tack för din omtanke. För det första; jag har aldrig någonsin tidigare provat kosttillskott i hela mitt liv, men jag ville verkligen testa dessa för att se vad som händer i kroppen, och om de kunde hjälpa mig lite på traven, och det har de verkligen gjort. Svimfärdigheten berodde naturligtvis inte på tabletterna utan att jag inte ätit under hela den dagen, så på den punkten får jag faktiskt skylla mig helt själv. Jag lovar dig, på heder och samvete, att jag inte mår dåligt när jag tar dem. De får mig bara mer sporrad och motiverad pga den höga koffeinhalten, och för att få i sig den dosen skulle jag behöva dricka 6-7 koppar kaffe innan det ger samma effekt. Så det är skönt, för jag är väldigt morgontrött, och jag är oftast väldigt trött efter jobbet (som de flesta) och jag ser det bara som en extra spark i baken. Hade jag mått dåligt av dem hade jag slutat direkt. I övrigt äter jag bara D-vitamin, zinktabletter och proteinpulver, och proteinpulvret är inte ens för muskelbygge utan för att jag ska ha smaksättning i mina shakes. Det finns en hel drös med narkotikaklassade träningspreparat och de skulle jag inte ens röra i en gång, det är inte normalt att en arm ökar två centimeter i omkrets på en vecka, då är det något fel. Aggression är självklart inte heller bra, men jag utgår från att det är när han just tagit pillret/tillskottet och precis när han ska träna. För om det fortsätter efteråt är det inte alls bra.



För det andra; Jag lovar att inte bli besatt av vikthets, för mig handlar det om att trivas med mig själv och inget annat. Min startvikt låg på ett hekto under 90 kg och du kan ju tänka dig själv hur det känns att se sig i spegeln vareviga dag och vara ledsen över vad man gjort med sin kropp. Jag har hittat ett sätt att äta som jag trivs med och förhoppningsvis kan leva med, samtidigt som jag går ner i vikt. Jag äter riktig, naturlig mat i stora mängder, men jag höjer aldrig blodsockret. Därför blir jag hungrig och mätt och aldrig sugen däremellan. Jag har stora beteendeprobem som sitter mycket rotat i allt jag varit med om tidigare, för det var då det började. Jag kan inte bara ta en kaka, jag måste ta tio, annars är jag inte nöjd. Därför skippar jag kakor, därför skippar jag det som triggar. Jag är anorektisk fast åt andra håller, jag överkonsumerar mat istället för att underkonsumera. Jag har aldrig varit smal och det är heller inte mitt mål, mitt mål är att bli frisk från en ätstörning och trivas med min kropp, jag tror inte jag kommer vara lyckligare men jag kommer må bättre. Och det är det som är skillnaden från att bli besatt och att ha det under kontroll.



Puss <3

2012-03-10 @ 14:34:55
Blogg/hemsida: http://sofiaslivsstil.blogg.se/
Namn: Matilda

Åh sugen på prova det nu! :D

2012-03-10 @ 22:49:46
Blogg/hemsida: http://cottonfields.blogg.se/
Namn: Saara

Åh tack! Superbra sammanfattning! Tror nog jag ska beställa! :D



ps. din nya design är kanonfin! lycka till fina du!

2012-03-11 @ 00:51:46
Blogg/hemsida: http://hellosaara.blogg.se/
Namn: Maliin

Oh Tack för en bra sammanfattning!

Tror nog att man ska testa detta och beställa hem! :)

2012-03-31 @ 19:11:12
Namn: Elin

Har just beställt dom tabletterna dock såg jag inte att man inte skulle medcineras om man ska ta dom, heh vet inte hur illa det skulle vara faktiskt..? :/

2012-04-05 @ 13:15:52
Blogg/hemsida: http://lunkan1991.blogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback