Tre veckor

Sista veckan har verkligen svischat förbi, galet vad tiden går fort. Har oerhört mycket på jobbet just nu, ja, mycket överhuvudtaget faktiskt. Rätt upptagen med att leva om man säger så, men det känns bra. Jag mår bättre än på länge, min mage har slutat bråka nästan helt och jag är fylld av energi och livsglädje. I helgen kommer min älskade pappa och hans fru och hälsar på, har inte sett dem sen i augusti så det börjar bli dags.

Jag känner att jag börjar hamna i balans, det är lätt att välja rätt och jag kan börja slappna av mer och mer. Då menar jag inte att jag äter mer liberalt eller så, kör fortfarande stenhårt på så lite kolhydrater som möjligt, utan jag menar mer att jag har en större magkänsla för vad som är rätt och fel. Det känns bra. Även träningen har flytit på utan några som helst bekymmer, jag dricker en shake med grädde och mjölk innan jag tränar och det står jag mig på hur bra som helst.

På vågen har det också visat minus, även om det självklart är från dag till dag litegrann. Dagen efter dagar jag druckit för lite hinner kroppen samla på sig vätska, och då blir jag tyngre, det känner jag också. Dagen efter de dagar jag dricker ordentligt får jag verkligen fart på systemet, och då är jag mycket lättare också för kroppen tror inte att den behöver "spara" på vätska. Konstigt hur kroppen funkar, men bra såklart. Är iallafall sviiiiiinöjd efter denna vecka, och här har ni svaret varför:

Det känns verkligen helt otroligt att kroppen kan göra sig av med så mycket vikt på så kort tid, nu hoppas vi bara att det fortsätter framåt hela tiden (vilket det borde göra). Sammanfattningsvis så är jag gladare, piggare och nöjdare än på väldigt länge, kan till och med känna mig fin vissa dagar och känna att en del kläder sitter helt okej, det är ROLIGT!

Pussar & kramar på er - tack för att ni stöttar och är bäst!


Kommentarer
Namn: Matilda

De är ju toppenbra! Och de syns :D

2012-02-29 @ 22:26:05
Blogg/hemsida: http://cottonfields.blogg.se/
Namn: Madde

Jäklar så duktig du är Sofia!!

2012-03-01 @ 18:40:37
Blogg/hemsida: http://madeleinesandberg.webblogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback