Stevia

Köpt Icas Steviasocker, och ja, visst, det är rätt dyrt. Tror att det var 42 kronor för 300 gram, men samtidigt, man köper det inte för att baka kakor varje dag. Man gör det inte för att kunna svulla ohämmat som jag gör när jag inte äter LCHF. Och tänker man på alla pengar man sparar varje VECKA på att äta skippa all onödig skit, ja, då skulle man kunna köpa två förpackningar i veckan och ändå gå plus. Se det såhär; hade vi köpt chips, dip och cola hade det kostat nästan 60 kronor, och det hade vi tryckt i oss på en gång. Det är 300 g i en chipspåse också! Den här kommer jag förmodligen kunna ha i flera månader.

Många frågar om det inte är dyrt att äta LCHF, och nej, det är inte dyrare än att äta vanlig mat, iallafall för mig. Jag har alltid ätit god mat och mycket mat. Dessutom svullat med chips, godis och läsk. Ätit lunch ute flera gånger i veckan. Nu äter jag för det mesta lunch som jag tagit med hemifrån, jag köper ingen läsk, godis eller chips och dessutom minskar portionerna i och med att fett ger mer energi än kolhydrater, så jag äter dessutom mindre.

För mig är det nog plus minus noll, kanske nästan lite billigare med LCHF. Mitt matkonto förut var på mellan 2000-2500 :- (iofs när jag bodde själv, då blir det dyrare eftersom industrin inte är anpassad för ett enpersonshushåll, kastade mat i mängder), nu ligger det på mellan 1500-2000 :- (för mig då), 3000-4000:- för båda två. Och då äter vi riktigt god och bra mat, varje dag. Vi lyxar gärna till det ibland och vi satsar på bra råvaror.

Tillbaka till Stevia, det är ett naturligt typ av "socker" som inte tas upp av blodet, alltså slipper man blodsockerhöjning. Tänkte använda det i bland annat pannacotta, och någon typ av chokladkaka. Håll till godo!



Nu; ut i det otroligt fina vädret!

Puss & Kram
Kommentarer
Namn: Matilda

Ska bli spännande att höra vad du tycker! Jag har hört en del som tycker att det har en viss bismak men hoppas du gillar det!

Annars finns en ersättning som heter sukrin som dom använder ganska flitigt i min LCHF kokbok :)

2012-02-26 @ 16:13:06
Blogg/hemsida: http://cottonfields.blogg.se/
Namn: Johanna Kvarnström - makeup artist

Hej! Jag vet tyvärr inte vart man kan hitta dem i sverige. Men dem heter "crystal hair extensions". Dem finns att köpa billigt på ebay också. Men det är ju inte svenskt. Hoppas detta var till någon hjälp :)



Ha det bra! Kram :)

2012-02-26 @ 19:00:23
Blogg/hemsida: http://www.scenbloggen.com/creativemakeupbyjohanna
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback