Kosttillskott

Nu när jag ändå är inne på hela den här "förändra-din-livsstil-må-bättre-bli-bättre-prova-nya-saker-grejen" tog jag äntligen tummen ur och beställde lite kosttillskott i olika former.

Har länge tänkt prova just D-vitamin eftersom jag läst en mycket välskriven och informativ artikel här, så då slank det med lite andra saker också när jag lix var på det humöret.



1. Burn X4, ett (som jag förstått det) relativt nytt kosttillskott på marknaden som ska vara ännu bättre än sin lillasyster/bror Burn X3. Ökar förbränningen, minskar aptit och sötsug, upprätthåller fettmetabolismen och är även prestationshöjande (bra, eftersom jag ska dra igång med träningen!). Tre kapslar/dag i 40 dagar.

2. Vitamin D (Self Omninutrition). Högkoncentrerad D-vitamintablett som ökar upptaget av kalcium och ger ett friskt skelett. Hjälper också till vid inflammatoriska besvär. D-vitaminbrist spås ge upphov till depressioner och trötthet och det var främst därför jag tänkte prova dem, för att se om jag blir piggare :) 1-2 kapslar/dag så länge man vill.

3. Micro Whey Active (Self Omninutrition) med jordgubbssmak. Proteinpulver främst framtaget för träning och muskelbyggande, jag använder dem dock som tillsats i mina shakes jag gör ibland på morgonen. Har choklad och vanilj hemma men ville ha en fruktigare smak. 4g kolhydrater/100g, och man använder inte ens 100g i en shake. De andra är supersmarriga så jag längtar efter den här! Blandar med grädde och rysk eller turkisk youghurt.

4. Zink Caps
(WNT) är viktigt vid bildandet av benvävnad, protein, sårläkning och insulin, bevarar också minnet (kan vara bra för mig ;)). Kan också motverka dålig andedräkt då det binder svavelgaser. 1 kapsel/dag så länge man vill.


Självklart får ni följa med mig sen när jag börjar med allt!
Nu ska jag dra upp finaste sambon från soffan och förflytta honom till sängen, godnatt! ♥
Kommentarer
Namn: tiny

Hej Sofia! Kul att höra att du dragit igång igen med LCHF,! Det jag tänker på när det gäller kosttillskott är att du ska vara lite försiktig med att använda prestationshöjande, fetttförbrännande grejer eftersom man inte alltid vet vad de stopppar i dessa pulver. Har talats mkt om dopingklassade grejer som ssäljs typ på gymgrossisten osv. Själv äter jag bara vanligt proteinpulver. Jag är övertygad om att du fixar det här bäst genom att äta bra mat. När jag skriver det här tänker jag främst på den första du beskriver i ditt inlägg.

2012-02-10 @ 15:50:48
Namn: Sofia

Tack gullet för omtanken men det är inga konstigheter i dem vad jag kunde se på innehållet :)



De ska bara fungera som ett komplement till den övriga kosten, och inte ersätta mat eller så på något sätt. Jag vill bara prova och se om jag känner någon skillnad. Om det känns konstigt eller obehagligt på något sätt slutar jag direkt, det lovar jag! Kram

2012-02-10 @ 16:51:58
Blogg/hemsida: http://sofiaslivsstil.blogg.se/
Namn: Lappmulle

Tjosan! Du e peppad förstår jag! =) Glöm för all del inte o dricka ordentligt med vatten....så d inte blir nån otrevlig överraskning på toa! ;)Kramen

2012-02-10 @ 17:44:22
Namn: Nasko

En snabb fråga bara, är Burn X4 doping? För min kusin använder det och har frågat mig om jag vill ta, jag tränar ofta och det gör jag på elitnivå, så undrar om det är doping när det gäller Burn X4.

2012-03-12 @ 20:12:20
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback