Första veckan

Har hållit på med LCHF en vecka nu och det har verkligen gått över förväntan! De senaste gångerna jag gjort "försök" har det bara hållit några dagar i taget. Skillnaden nu är att jag verkligen bestämt mig och verkligen behöver det. Jag behöver komma ur ett dåligt beteende, jag behöver hålla blodsockret i chack och jag behöver gå ner i vikt. Svaret? LCHF såklart!

De första dagarna hade jag lite omställningsbesvär såsom huvudvärk men inget värre än så. Det är de här två senaste dagarna jag mått dåligt men jag kan inte sätta fingret på vad som är fel egentligen, tror inte det det har med kosten att göra för då borde det ha kommit tidigare, jag tror jag bara har någon läskig bakterie som satt sig i kroppen och förökat sig. Mår mycket bättre nu iallafall så jag tänkte gå till jobbet imorgon!

Viktmässigt då? Ja, det är ju lite "lättare" med första veckan eftersom man släpper ifrån sig en del vätska (kolhydrater binder vatten) de första dagarna, men det spelar egentligen ingen roll, för mig är ett kilo ett kilo och det spelar egentligen ingen roll var det kommer ifrån.

Är så sjukt nöjd! Det här är alltså efter 7 dagar på strikt LCHF, inga avhopp, inga fusk, inga bortförklaringar och heller ingen träning eftersom jag blev sjuk den dagen jag skulle träna egentligen. Men det tar vi igen så snart jag är 100% frisk och kry! Vill fortfarande inte meddela startvikten eftersom jag fortfarande tycker det är lite pinsamt... men det kommer så fort jag är mogen att berätta den. I fortsättningen är jag nöjd så länge vågen pekar nedåt, har inga förväntningar att jag ska tappa lika mycket varje vecka som jag gjorde den här.

Angående bilder tycker jag vi tar det varannan vecka. Det känns som att man hinner se allra mest skillnad då och så får jag hålla er och mig själv på halster litegrann!

Nu fortsätter vi på samma bana och skippar alla avtramp! DU bestämmer över ditt liv och din vikt! Kom ihåg det!
Kommentarer
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback