En rosa tröst

Mitt i all sjuklighet blev jag sugen att prova mitt nya proteinpulver (Micro Whey Active från märker Self Omninutrition i smaken jordgubb). Det var verkligen superdupergott och mättande, godare än de andra smakerna jag har (Vanilj och Choklad). Prova!

Jordgubbssmoothie LCHF

1,5 dl grädde
3 msk rysk yoghurt
(lite mjölk om man inte vill ha det så tjock)
½ skopa proteinpulver


Kör med elvisp eller med mixerstav tills det är väl blandat (ca 30 sekunder).

Eftersom jag inte har en våg hemma kan jag inte räkna ut det exakta kolhydratsinnehållet men skulle gissa på 5-6 g/smoothie eller något sådant, vilket är fullt godkänt om man håller reda på kolhydraterna resten av dagen (inte dricker massor med mjölk, äter massvis med gräddsås till maten etc etc.) Detta gäller för de som försöker gå ner i vikt.

Kram

Kommentarer
Namn: Tiny

Åh, nu vart jag sugen!

2012-02-16 @ 19:38:58
Namn: Sofia

Och jag är sugen på att träffa dig! När kommer du hem? Kram

2012-02-16 @ 19:55:34
Blogg/hemsida: http://sofiaslivsstil.blogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback