Detox

 

I samband med min nya livsstil kommer jag dricka en 20-dagars detox-kur som hjälper till att rena kroppen och driva ut slaggprodukter. Jag har aldrig gjort något sådant tidigare, så det ska bli väldigt spännande att prova på och se om det blir någon skillnad.


salongen där jag jobbar har vi tagit in ett märke som heter MethodDraine, som har både detoxkurer och viktminskningsprodukter. Hos oss kommer det (kanske) finnas en snabbare 7-dagarskur och en lite längre 20-dagarskur med detox, men vi har inga utav deras viktminskningsprodukter. Produkten säljs inte hos oss ännu, utan ska provas av de anställda innan vi bestämmer om vi ska sälja dem eller inte. Priset ligger runt 179:- för en 7-dagarskur och 229:- för en 20-dagarskur.


Kolhydratsvärdet i produkten är 66,2 g/100ml, men eftersom man dricker 12 ml/dag får man bara i sig ca 7,5g kolhydrater under ett dygn, och håller man nere kolhydraterna i övrigt resten av tiden så är det inget som bör påverka ketosen/viktnedgången. Mitt dagliga intag brukar ligga på ca 20g kolhydrater/dag.


Varför gör man en detox?


Kroppen, eller levern främst, har svårt att hantera alla skadliga ämnen vi får i oss, genom tillexempel miljöförorening, osund kosthållning, alkoholintag och kaffedrickning. Genom att göra en detox får kroppen en extra skjuts genom de många örterna och kan lättare ta hand om slaggprodukterna som finns i systemet. Det är helt enkelt en utrensande kur som gör att vi blir friskare, piggare och gladare.


När kan man göra en detox?


En detox kan göras när som helst. Om man känner sig trött eller sliten, slutat röka eller om man kommit igång med en ny livsstil kan det vara skönt att göra en kur. Eftersom det är utdrivande rekommenderas det inte när man är gravid.


Ingredienser:


Koncentrerat örtextrakt från: Grönt te, björklöv, blåstång, fänkål, kardborrerot, kronärtskocksblad, maskrosrot, styvmorsviolsblomma och älgört.
Juicebas: Äppeljuice, tapiokasirap, agavesirap, fläderjuice


Smak:


Det finns i flera olika smaker, jag använder mig av Persika/Citron och det smakar lite som utspädd saft utan socker. Inte gott, inte äckligt. Någonstans mittemellan.


Om ni vill veta mer är det bara att slänga in en kommentar, kommer uppdatera sporadiskt om hur det går och hur jag mår också.


Kram vänner! ♥

Kommentarer
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback