Utmaning

Sitter med tandblekning i munnen och slötittar på hockeyn på tv med Erik, har haft en toppenbra dag på jobbet och i största allmänhet faktiskt. Åkt och fått Betnovat (kortisonsalva) och Tavegyl (antihistamin) utskrivet som ska hjälpa mig vinna kriget mot mina fruktansvärda eksem som tagit över stora delar av min kropp.

Har ätit korv med ägg till middag och ibland är det bara så sjukt gott, vet ni vad jag menar? När det enkla är det godaste. I övrigt mår jag bra, trött men glad. Blev utmanad av Maua, en (vad jag ser det som) sjukt cool brud som också bor här i Luleå!

1) Vad är din önskefrisyr (håret du vill ha men kanske inte vågar/kan skaffa)?
Helst av allt skulle jag vilja ha ett mellanblondt, långt svall som ser friskt, fint och välmående ut. Låter kanske tråkigt, men jag är verkligen så långt ifrån det som man kan komma. Det onåbara är väl det som lockar mest, är det inte så?

2) Vilken är din favoritfilm?
Min absoluta favoritfilm är barnfilmen Despicable Me - kan se den om och om och om igen.

3) När var du riktigt arg senast?
Jag blir sällan riktigt arg och försöker göra mig en bild av när det kan ha varit sist, men skulle gissa på att det var när mamma låg inne på lasarettet med buken fylld av gallvätska och varken läkare eller sköterskor gjorde något åt det under en veckas tid - de skyllde på förstoppning trots vårt påtryckande att det var något annat, mer allvarligt som var fel. Skrek och gormade och grät men det gjorde ingen skillnad. Det slutade med att mamma nästan dog och de fick akutoperera henne. Vid det tillfället blev alla inre organ skadade på något sätt och det dränerades ut litervis med gallvätska ur buken. Det är två år sen.

4) Är det roligt att träna eller gör man det bara för att man måste?
Ibland är det roligt, men för det mesta för jag det för att jag måste.

5) Går du på toa med dörren öppen eller stängd hemma(oavsett om du har sambo/kombo)?
Haha, går alltid på toa med dörren öppen om jag ska kissa, dock stänger jag den vid andra tillfällen...

6) Berätta om något av dina guilty pleasures?
Har funderat mycket på det här... men det viktigaste att veta om är min osunda relation till chips med dip och cola, jag ÄLSKAR det verkligen, och det är något jag tänker på flera gånger i veckan - egentligen det enda jag verkligen får grava cravings efter. När jag äter det njuter jag till fullo - samtidigt som jag vet hur kasst det är och hur det hämmar min viktnedgång och min i övrigt ganska hälsosamma livsstil. Sourcream & onion chips, Fresh Island-dip & Coke Zero är bästa kombon ♥

7) Har du någonsin brutit mot lagen?
När jag var sju snattade jag en godis som ser ut som ett läppstift, hade så sjukt dåligt samvete och h
ar det än. I övrigt, nej.

8) Vilket är ditt drömjobb?
Jag har inget i detta nu - däremot vet jag att jag vill jobba med att göra en skillnad i andra människors liv.

9) Kaffe eller te?
Kaffe om det finns mjölk, annars te.

10) Är du självkritisk?
Extremt!

11) Tror du att vi skulle funka bra som kompisar?
Ja, det tror jag faktiskt. När jag gör en bild av dig ser jag en pladdermaja som är hurtig och framåt och inte kan sitta riktigt still, som sprider positiv energi och som gillar fina saker. Jag är typ samma, förutom att jag är sjukt lat!

Kram ♥

Kommentarer
Namn: Maua

vad roligt att se din bild av mig :) Positiv, jag blir riktigt smickrad <3

2012-04-19 @ 19:19:37
Blogg/hemsida: http://bestofnorrbotten.blogspot.com
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback