LCHF-chokladbollar

Idag gjorde jag och min älskling LCHF-chokladbollar (eller nä, det var Erik som gjorde dem medan jag diskade men ändå...) och de blev riktigt bra! De smakar inte vanliga chokladbollar men är inte miltals ifrån dem heller. Kokosen tar över väldigt mycket och jag tycker de påminner lite om kokospraliner med choklad. Bara så ni vet vad ni ska förvänta er smakmässigt! Allt som allt är det en godbit av bra storlek med väldigt bra smak - Erik tyckte också de var goda och han äter som sagt inte ens LCHF. Vi säger mums! Receptet är lånat härifrån.

LCHF-chokladbollar

100 g kokos (+ det man ska rulla i)
100 g hasselnötsmjöl eller mandelmjöl (vi mixade hasselnötter i matberedaren)
100 g rumstempererat smör
2 msk starkt kallt kaffe kaffe
0,5 dl sötning (vi hade stevia)
2-3 msk kakao

Blanda rumsvarmt smör och sötning med elvisp, rör sedan ner övriga ingredienser och vispa ihop! Rulla små bollar och rulla i kokosflingor och ställ sedan kallt (Erik hade strössel på sina).






Kommentarer
Namn: Sarah

Tack för din fina kommentar! detsamma till din blogg, kommer absolut följa din resa med! Inspirerande :-D Kram

2012-04-13 @ 23:29:36
Blogg/hemsida: http://ilovelchf.com
Namn: Mulle

Har du testat såna bollar man gör på nötter o torkad frukt? Eller e d kanske inge vidare Lchf??? Jag har iaf ett recept ifall du e intresserad!:-) Kram

2012-04-14 @ 06:59:57
Namn: Tiny

Ser skitcoolt ut! :)

2012-04-14 @ 19:13:04
Namn: Sofia - mitt liv med LCHF

De är huuuuuuur goda som helst =)

2012-04-15 @ 16:28:52
Blogg/hemsida: http://sofiaslivsstil.blogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback