Hair

Har haft keratinslingor i snart två månader, dock är jag riktigt less då håret aldrig vill uppföra sig som jag vill, det vägrar dra åt sig ordentligt av färginpackningar (vilket innebär ljusare längder) och med fästen som syns om jag inte pillar i håret en miljon gånger om dagen. Missförstå mig rätt - jag har tyckt om själva grejen med keratinextensions, att ha ett fylligare, finare, längre hår som sitter på plats. Det är bara allt bök runtomkring som inte passar mig. Ska fortsätta med mitt älskade clip-on hår istället - då kan jag vara långhårig när jag vill utan det jobbiga som keratinslingor för med sig!

Idag när jag börjat piggna på mig smörjde jag fästena med olja och klämde försiktigt med en tång så de skulle lösas upp lite - lättare sagt än gjort. Efter över en timma med slitande och ajande och ojande så hade jag slutligen fått loss det mesta av håret framme vid ansiktet utan att mitt egna hår tog alldeles för mycket skada. Dock blev jag less så de som sitter längst bak får sitta kvar någon vecka till så jag hinner få tag på remover. Klippte in det hår som fanns kvar så det blev exakt min egen längd och tog också luggen i samma veva. Jag älskar lugg!

Resultatet blev riktigt bra, jag trivs ändå rätt bra i axellångt hår, plus att färgen görs mer rättvisa nu. Gillar verkligen att vara rödhårig också, livar upp tillvaron på ett bra sätt.




ps. det känns bra att ha en käklinje igen!!
Kommentarer
Namn: Johanna Kvarnström - makeup artist

Sv: Tack så hemsk mycket! :) Detsamma! Tänk om man kunde tycka det själv också. Det vore ju perfekt! Men alla har väl sina brister :)



Allt bra med dig?



Kram

2012-04-13 @ 23:26:46
Blogg/hemsida: http://scenbloggen.com/creativemakeupbyjohanna/
Namn: Johanna Kvarnström - makeup artist

sv: Ja det är sant! :)



Jo det är helt okej. Lite trött jag också men man vill ändå inte lägga sig tidigt när det är helg! :-)



Kram

2012-04-14 @ 00:00:53
Blogg/hemsida: http://scenbloggen.com/creativemakeupbyjohanna/
Namn: Matilda

Du passar verkligen i det röda! Och du passar även i det lite kortare! Ser väldigt fint och välmående ut! :)

Måste prova chokladbollarna, är ju galen i vanliga chokladbollar så :P



SV: Ja det känns som jag har gjort mig förtjänt av en liten utlandstripp nu ;) Jag tänker nog köra på ganska lösa tyglar vad det gäller godsaker och dryck men hålla ner mer vid måltiderna, de är lite som du sa över påsk; jag kanske går upp men då är man ju mer motiverad och fortsätta när man kommer tillbaka och jag har inte direkt något speciellt datum då jag tänkt att "innan dess ska jag väga si och så" =)

2012-04-14 @ 01:19:32
Blogg/hemsida: http://cottonfields.blogg.se/
Namn: Linnéa- Blev mamma som 17åring till världens bästa Ebba ♥

Vackra du!! :)

Många kramar ♥

2012-04-15 @ 10:42:20
Blogg/hemsida: http://linneagranstrom.blogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback