Beloved friends




Älskade vänner; det här blir en nystart. På mitt liv, på allt som finns runt omkring mig. Bort med det gamla och in med det nya. Damma av alla gamla dåliga minnen och låsa in dem. Leva i nuet och låta tanken på idag svepa iväg mig. Jag har bara ett liv, och det är det här. Förstå att det som hänt det har hänt och jag kan inte förändra det. Det enda vi kan påverka är nuet, den stora skrämmande världen väntar på mig, och jag är beredd.

Jag tar emot dig med öppna armar.

För inte ens två veckor sen tog jag körkortet, blev årets elev och tog studenten. Allt på samma gång kan man säga, och jag är så lycklig. För nu har jag flyttat nästan 30 mil från mina älskade och kära, men på ett sätt är det bra, för jag får chansen att ta hand om mig själv, och faktiskt också att längta hem. Sakna alla, speciellt Johan såklart. Han fattas mig varje minut på dagen, men jag vet att han finns där. Min finaste och bästa trygghet.

Jag ska berätta det här för er: Jag bor i Luleå nu. Jag har heltidsjobb på en skobutik som heter Ecco shop & company. Hela mitt liv är upp och ner fast på ett bra sätt. Jag har tid för mig själv nu. Jag kan känna efter. Tänka efter. Och bloggen ska få följa med, aningen finslipad, med förändrad layout och mer innehåll. Förhoppningsvis. För jag vill kunna ge alla er det som jag fått. En nystart. Kanske är jag galen och flyttar hem om några månader. Men då har jag ju provat iallafall, eller hur?

Här börjar resan.
Wanna come?
/ Sofia
Kommentarer
Namn: Sanna Koistinen

Lycka till kusin! Du är bäst!

2010-06-23 @ 07:59:04
Namn: carro

Love having you back!

2010-06-23 @ 19:52:12
Namn: Therese K

Kör hårt! Lycka till! :)

2010-06-23 @ 22:55:05
Blogg/hemsida: http://fivestepsback.soclog.se/p/
Namn: Martin

En skofetish i en skoaffär, passar dig utmärkt. Du är skitduktig på att sälja Sofia. Härligt att höra att du har fått lite ordning och börja andas å blicka framåt!

Må bäst

/M

2010-06-24 @ 01:24:46
Namn: dannie

Vad roligt att du börjat blogga igen gumman!

Hoppas du får det underbart i Luleå nu! :D

2010-06-30 @ 10:42:54
Blogg/hemsida: http://eckelbobbah.blogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback