Svar på frågestunden

När fastnade du för makeup?

Jag har väl alltid varit intresserad, ända sen jag var pytteliten. Gick och rotade i mammas sminkväska och provade läppstift och mascara och kladdade överallt, men jag hade i alla fall kul så det är väl huvudsaken? Började nog intressera mig redan i 4-årsåldern, men började inte sminka mig förrän jag var 14.

 

Vad har du för favorit volymmascara?

Min absoluta favorit är Max Factors Masterpiece Max, som ger mig precis den fyllighet och separation som jag vill. Dock brukar jag växla lite och prova nya mascaror, jag är rätt experimental.

 

Vad skulle du jobba med om det inte handlade om smink?

Hm, svår fråga! Men jag skulle nog kunna jobba inom nästan vad som helst så länge jag får träffa människor. Det skulle kunna vara lärare, tandläkare, receptionist, säljare eller nåt annat där man får ta hand om andra.

 

Skulle du kunna göra en videoblogg? Och visa hur man highlightar cheekbones?

Jaa det skulle jag väl kunna göra, haha. Om ni vill det så.

 

Hur lång är du?

Jag är 172, 5 cm. Alltså ganska lång.

 

Vad tycker du om:

Kenza? Söt tjej med bra blogg, dock ingen jag följer sådär slaviskt men helt okej! Kissie? Ja, hon är ju verkligen i en klass för sig, och hon är väl rätt rolig ibland men hon har ju rätt skumma åsikter och verkar helt dum i huvvet ibland. Fast dock tror jag mest det är pr-trick och inget annat. Paow? Aldrig ens vart inne på hennes blogg så nej jag vet inte. Dessie? Hon känns bara mer och mer som en mini-Kissie och jag tycker det är dåligt att köra andras race och inte sitt eget.

 

Tänkte bara höra om du inte kan skriva ut vad du använder på bilderna? Skulle va kul att veta om man nu vill göra något liknande!

Självklart kan jag börja göra det, trodde bara inte att ni var intresserade! Men absolut!

 

Vad är ditt bästa tips mot oren/blandad hy?

Se till att rengöra varje morgon och kväll och använd ett ansiktsvatten som är skonsamt och utan alkohol men som ändå tar bort överflödigt talg. Använd en lätt dagcreme för fet hy där du har mycket pormaskar/finnar och en lite fetare på områden där du är torr/fnasig. Använd rena handdukar och bra produkter så löser det sig nog!

Tänk också på att oftast får man finnar för att man är torr, det blir överproduktion av talg där man har för lite fukt och därför uppstår finnar. Se därför till att smörja in dig istället för att torka ut. Kläm aldrig heller pormaskar och finnar hur läbbiga de än ser ut, det kan bli ärr och infektioner. Och mineralmakeup är bra att använda istället för flytande makeup, mineralerna gör att hyn får andas.

 

Har du alltid velat bli stylist?

Nej, det har jag inte alltid velat! När jag var liten ville jag bli tandhygienist som min moster, när jag blev lite äldre polis och nu de sista åren har jag börjat fundera på mitt framtida yrkesval och kommit fram till att jag vill jobba med hudvård, makeup, styling och hår tills jag blir less och sedan utbilda mig till svenskalärare för högstadieelever!

 

Hoppas ni är nöjda med svaren! Fortsätt skriva och fråga allt möjligt om allt och inget så ska jag svara så bra jag kan!

Puss!
/ Sofia

Kommentarer
Namn: Ems

sv: Jo jag mår bra :)

vad ska du göra idag då?

2010-02-14 @ 13:10:32
Blogg/hemsida: http://lifebyemma.webblogg.se/
Namn: Anonym

hha tackar tackar ;)

love your header! :)

2010-02-14 @ 15:03:51
Blogg/hemsida: http://wordsofmylife.blogg.se/
Namn: Tina Olofsson

Men gu vilken fin(rosa) blogg du har. Här kan man ju få sig en massa bra knep och tips. Hit ska ska jag absolut titta in igen. Kul!! /T

2010-02-14 @ 15:26:26
Namn: DONKEN

hahaha jadu det var jääävla hopp mellan yrkesvalen där. först tandis, sen polis sen makeup sen lärare. höhö ;)

jag hoppas du blir de du vill just nu o sen det du vill sen, iaf. man ska följa sina drömmar, så man blir lycklig överallt. ;) pössen

2010-02-14 @ 17:24:16
Blogg/hemsida: http://donkens.blogg.se/
Namn: pimpXprincess

Svar: Tack så mycket! :)

2010-02-14 @ 17:24:41
Blogg/hemsida: http://pimpxprincess.blogg.se/
Namn: JUDITH

SV: joo! men det räcker med en semla per år :D elr..3? hehe.



bra svar! :)

2010-02-14 @ 17:32:38
Blogg/hemsida: http://judithgrahn.blogg.se/
Namn: JENNIE - EN ANNORLUNDA BLOGG

Ja videoinlägg och skriv gärna vad du använder och vilka produkter som du tycker man ska satsa på och vilka man kan ska skita i. Har skisvårt för det där, vilka budgetalternativ som är bra osv =)

2010-02-14 @ 17:52:23
Blogg/hemsida: http://jenniesplace.blogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback