Ögonfransböjning

Fick en kommentar för ett tag sen som jag inte hittar igen nu men den löd ungefär såhär:

"Hej, hörde att du var bra på smink och sånt, ville bara höra om du hade något tips på hur man ska böja ögonfransarna utan att de blir skadade. Mina har börjat gå av men jag vill ju så gärna ha dem böjda!"

Ja, böjda ögonfransar är ju en lyx som är förunnat få, jag själv är väl i den där mellangruppen, de står inte rakt ut men de är heller inga fransar för mascarareklam direkt. Mitt bästa tips är att helt enkelt inte böja fransarna så ofta, helst bara 1 eller 2 dagar i veckan, för fransarna blir spröda, slits och går till sist av om man böjer dem för mycket.

Om du nu vill ha böjda fransar ska du tänka på att använda en bra ögonfransböjare som böjer fransen direkt istället för att du ska behöva "vålda" upp dem, har hört att Kanebos är superbra, men den kostar därefter. Det enklaste är helt enkelt att fråga i butiken vilken fransböjare de rekommenderar.

Om man inte vill ha den "traditionella" ögonfransböjaren finns det även dem som är som en liten locktång, har hört att dessa ska vara mer skonsamma och även lättanvända. Man böjer helt enkelt fransen med värme. Har dock ej provat den metoden men googla på ögonfransböjare med värme så kan du kika på dem.

Sist men inte minst kan man ju faktiskt göra permanent ögonfransböjning, då man permanentar upp ögonfransarna så det blir böjda, detta håller ca 4 - 6 veckor och är det dyraste men mest skonsamma sättet (enligt mig). Jag har själv provat det och var supernöjd, fransarna blir fina, hållbara och otroligt böjda. Det kan man ofta göra på frisersalonger eller skönhetssalonger.

Det viktigaste att tänka på är att man böjer fransarna innan man applicerar mascara, för mascaran gör att fransarna blir nästan som istappar eller kvistar, de går lätt av.

















värmetång & traditionell böjare
eleven.se

/ Sofia
Kommentarer
Namn: jessica

bra med tips =)

2010-02-01 @ 19:54:19
Blogg/hemsida: http://saywhatyouwant.blogg.se/
Namn: Jennifer

Skulle bli jätte glad om du ville rösta på mig här http://innocentandchris.blogg.se/2010/january/vackans-blogg-finalister.html?_tmp=1874ff01b5545595f7e9e92f34ca2c718e7ca03a, jag är nummer 7. Tävlingen avslutas 21.00 ikväll!

2010-02-01 @ 20:01:45
Blogg/hemsida: http://jenniferbergqvist.blogg.se/
Namn: Emmeli

nej precis:)

Näe men jag hade faktiskt tänkt gå dit imorgon eller på onsdag tror jag:)

Kram

2010-02-01 @ 20:27:01
Blogg/hemsida: http://emmeliluu.blogg.se/
Namn: Emma

svar; hehe=)

2010-02-03 @ 15:22:13
Blogg/hemsida: http://emmatjernlund.blogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback