Sex veckor

Den här veckan har verkligen gått bra! Har åkt hem till pappa och spenderat lite tid där när jag var ledig i helgen, men höll LCHF hur bra som helst iallafall, inte ens ett sug efter att fuska. Enda gången det blev jobbigt var när jag följde farmor på hembygdsgården i Robertsfors och de serverade våfflor med grädde och sylt... jag älskar verkligen det. Men jag nöjde mig med en kopp kaffe med mjölk och det är ju faktiskt bättre med en mage som inte är kaos istället för en mage som är det, så det kändes som en bra prioritering.

Välmåendet som infunnit sig de här veckorna ser jag som en av de största vinsterna. Jag tror alla i min omgivning märker att jag är piggare och mår bättre, det känns iallafall som att min sprittande glädje smittar av sig. Jag orkar ta tag i saker, blir inte lika fort trött och kan hålla igång hela dagen på jobbet utan problem.

Viktmässigt har det också gått bra, så länge det går neråt är jag nöjd! Håller mig fortfarande ganska så lågt med kolhydraterna, för jag mår bäst då. Dricker ingen mjölk men använder dock grädde och så i matlagning. Resultatet:


Ja, jag tappar nästan ett kilo i veckan så det får man ju vara mer än nöjd med! Nu är det bara 2,6 kg kvar tills jag ska börja med fettreducering med ultraljud, längtar massor! Kram på er! ♥
Kommentarer
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback