Kan jag kan du

Det är lite roligt att titta på bilder faktiskt... eller ja, det beror ju såklart på hur man ser på saken men det är åtminstone intressant att se skillnaden... Från slutet av juni till början av september 2010 har jag inga bilder... tog knappt några för jag var så jävla tjock (ursäkta språket) och de få bilder jag har låg på en hårddisk som kraschade (ofc...). Däremot finns det ju en hel drös med bilder från balen och studenten... då var jag kanske inte som allra tjockast men på god väg mot att hamna där.

Vägde mig som sagt aldrig under den här tiden, så därför vet jag inte exakt hur mycket jag väger på bilderna, det är endast uppskattningsvis. Skulle tro att jag som minst vägde 78-80 kg och som mest 100-102 kg. Vilken otrolig skillnad det gör att tappa så mycket i vikt! Har lovat mig själv att aldrig någonsin hamna där igen, det finns inga ursäkter. Inte ens om jag blir gravid längre fram vill jag väga över hundra!

Första svängen jag åt LCHF (september 2010-november 2010 strikt, november-maj 2011 lite mer liberalt) tappade jag ungefär 20 kg. De första tre månaderna var det sammanlagt ungefär 15 kg, det går ju mer långsamt ju mer liberalt man äter men det hann försvinna ytterligare 5 kg under de sista månaderna.

Efter det började jag återinföra kolhydrater och det funkar ett tag, javisst. Men sen tappar man kontrollen igen. Från juni-januari gick jag upp kanske 10 kg, och det är mycket. Alldeles för mycket. Men nu jävlar ska jag ta tag i mitt liv och komma ner till 72 kg, om jag så ska gråta floder och lida (vilket knappast lär behövas men).

Kom igen nu starka individer! Ta före-bilder och tänk tre månader framåt, då kan du ta efter-bilder och slippa skämmas lagom till badsäsongen! Kan jag kan du!





Kommentarer
Namn: Louise

Heej. du verkar vara en väldigt jord nära person.. som går genom lite av det jag går igenom,. dvs viktuppgång mm. Min sambo har provat lchf och gick jätte bra för honom då han rör sig väldigt blivit så tung.. mycket och älskar o göra så. Jag ärdäremot inte lika glad i detta.. Jag har en ryggmärgskada , har ingen tarm tömningnutan starka laxeringsmedel och äter mycket medeciner.. vilket som har resulterat i ca 23 kg viktupp gång.. jag vet inte vad jag ska göra.. köpt burn *4 o hoppas detta hjälper... du har gått genom mycket o verkar hittat en balans.. några tips? mvh Louise

2012-03-13 @ 17:56:48
Blogg/hemsida: http://jagominryggmärgskada.se
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback