Helg

Det blir ett obligatoriskt helginlägg även denna söndag.

För det första, det är så himla skönt att inte ha några måsten med bloggen, den här gången känns det som att den är helt och fullt för min egen skull. Det är så härligt att ha ett forum där man kan skriva av sig, reflektera, tänka efter, känna efter och få respons med det man tänker och tycker. Därför uppdaterar jag inte varje dag, och det är också därför jag uppdaterar mer vissa dagar. Jag vill helt enkelt att det ska vara min lilla fristad som jag kan gå till om jag har tid och lust, inte för att jag måste, och det är så skönt.

Igår jobbade jag hela dagen och tiden släpade sig fram, mest för att jag verkligen såg fram emot att träffa min pappa och hans fru. När jag kom hem lagade vi trerätters och drack vin, på kvällen såg vi melodifestivalen och efter det en deckare, myste på helt enkelt.

Menyn var enligt följande:

– Toast med philadelphiaost, tomat- och pestoröra toppat med nötter och klippt gräslök.

– Porterstek med tillhörande sås, ugnsbakad timjanströdd klyftpotatis, bearnaisesås och fetaostsallad.

– Chokladpannacotta toppat med riven choklad och hallonsås efter tycke och smak.

Min meny bestod dock inte av toast, och jag smakade bara en klyfta potatis, i övrigt är väl inte porterstek 100% LCHF pga ölen, men det är i så himla små mängder och inte varje dag heller, så jag tyckte absolut det var värt de där lilla extra kolisarna :) allt var supergott!

Idag har vi varit en sväng på stan, Erkki köpte ett par skitsnygga skor och jag handlade "bra-att-ha-saker", en hårfön och en lampfot bland annat. Nu väntar vi på min lillasyster som kommer med bussen om en timme, längtar nästan ihjäl mig! ♥ Ikväll ska vi äta middag hos min svärmor och imorgon är jag också ledig så vi får se vad dagen bjuder på. En spännande sak händer iallafall, men ni får veta mer om det sen :) älskar förresten vädret som är ute nu, strålande sol och rätt så varmt, himla mysigt!

Kommentarer
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback