Att hämta luft

Jag jobbade i lördags, men bestämde mig trots det för att åka bussen hem till pappa efter jobbet. Har haft en så oerhört starkt hemlängtan de senaste veckorna, och till det en molande känsla i maggropen av att jag måste få komma bort. För är man alltid hemma så hinner man inte sakna, och längta och uppskatta det fina som finns där man bor. Erik kunde tyvärr inte följa med eftersom han jobbar idag (jag har ledigt söndag och måndag när jag jobbat helg), men jag hade det mysigt hemma hos pappa iallafall.

Kom fram nio lördags kväll och fick grillad kycklingfilé med hemmagjord grönpepparsås till "middag", mycket gott. Jag, pappa och Agneta såg sedan morden i Midsommer och någon annan serie, småpratade och hade mysigt innan vi sa godnatt vid tolvtiden. Igår morse vaknade jag innan halv nio, duschade, åt frukost och tog en promenad i strålande solsken och plusgrader med Loke och pappa. Hann sedan med att träffa både farmor, mormor, min moster och morbror och mina tre underbara småkusiner. Efter att ha rännt runt i hela Robertsfors åkte jag hem och såg den (tyvärr) sista slutspelsmatchen för Luleå, och på kvällen gjorde vi tacos, skrattade så vi grät, kramades och pladdrade. Träffade två av mina syskon som jag inte sett på nästan ett år (sjukt), så det var mycket roligt.

Imorse åkte jag från Robertsfors halv sex med min morbror som lix skulle upp till Luleå, så var hemma redan vid nio, nu sitter jag bara och myser och njuter av att vara ledig resten av dagen, ska byta lite gardiner och åka och träna senare.

Det jag ville säga egentligen var att jag har haft det hur bra som helst hos pappa, det är alltid skönt att komma någonstans där man känner sig hemma, där man bara får vara, där man kan andas fritt, där man kan skratta och njuta och inte känna press. Kunna reflektera över livet utan att vara stressad när det kommer ikapp en. Komma ihåg hur det var när man var liten, förstå vad som hänt under åren man blev stor, inse vad man åstadkommit och komma på att man är ganska duktig ändå. Man behöver hämta luft ibland, utanför sin egna bubbla. Komma ihåg att andas på riktigt.

Kommentarer
Namn: Sofia

Ja det är skit bra med sånna delmål, men måste verkligen gå ber det sista nu till nästa så kg får fixat håret! :P

Va duktig du är som gått ner så mycket på så kort tid!

Och jätte fin blogg!

Kommer garanterat fortsätta läsa :)

2012-03-19 @ 12:34:46
Blogg/hemsida: http://tjockisfia.blogg.se/
Är det något du har på hjärtat? Kommentera gärna!


Ditt namn

E-post (den ser bara jag)

Var hittar jag dig/blogg?

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback